W Polsce cały czas obowiązuje zakaz reklamy aptek, który w praktyce oznacza całkowity zakaz komunikowania na linii farmaceuta pacjent. Stanowi to tym większy problemy w obecnej sytuacji, gdy w apteka szczepi i testuje na COVID-19. W ocenie GIF, w oznaczeniu nie może być żadnych treści wartościujących ani znaków graficznych, które zachęcałyby do skorzystania z usług i oferty apteki.
Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał informację dla aptek wykonujących testy antygenowe w kierunku zakażenia SARS-CoV-2 i szczepienia przeciwko grypie związaną z właściwym oznakowaniem.
W związku z poszerzeniem kompetencji farmaceutów o możliwość realizacji szczepień przeciwko grypie oraz przeprowadzania testów antygenowych w kierunku zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i potrzebą określenia sposobu oznakowania aptek wykonujących powyższe usługi, Główny Inspektor Farmaceutyczny zaprezentował swoje stanowisko.
Więcej na: www.gov.pl/web/gif/