Zamierzamy uszczegółowić art. 94a prawa farmaceutycznego, który dotyczy reklamy aptek. Ten przepis funkcjonuje bez zmian od 10 lat a w tym czasie rynek bardzo się zmienił – mówiła Ewa Krajewska, niedawno powołana Główna Inspektor Farmaceutyczna podczas panelu „Prowadzenie aptek ogólnodostępnych w Polsce na tle krajów UE – wyzwania, perspektywy zmian” , który odbył się podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Jak wyjaśniała GIF zamierza przygotować listę tego co reklamą apteki jest, a co nie. Dziś ten przepis budzi wiele kontrowersji. Dla przykładu farmaceuci boją się zamieszczać informację o tym, że w ich aptece można się zaszczepić przeciw COVID-19, bojąc się, że inspekcja farmaceutyczna weźmie to za reklamę. A ta jest zakazana.
Inspekcja farmaceutyczna ma przejść także pionizację – tak by uniknąć sytuacji, że w różnych częściach Polski wydaje się odmienne decyzje.
Więcej na: www.isbnews.tv