8 czerwca w Dzienniku Ustaw opublikowane zostały dwa rozporządzenia, które uregulowały kwestie szczepień przeciw COVID-19 w aptekach. Oznacza to, że znane są już wymagania, jakie muszą spełnić apteki, aby mogły odbywać się w nich szczepienia. Szczepić oczywiście mogą tylko ci farmaceuci, którzy przeszli wcześniej odpowiednie przeszkolenie i uzyskali tym sposobem uprawnienia do przeprowadzania kwalifikacji i wykonywania szczepień.

Zgodnie z obowiązującym od 9 czerwca rozporządzeniem, szczepienia w aptekach mogą odbywać się na dwa sposoby.:

  • w pomieszczeniu administracyjno-szkoleniowym
  • w izbie ekspedycyjnej

Rozporządzenie określa również wymogi co do wyposażenia apteki, w której przeprowadzane są szczepienia ochronne:

  • stolik zabiegowy – urządzony i wyposażony stosownie do zakresu wykonywanych szczepień;
  • zestaw do wykonywania iniekcji;
  • zestaw do wykonania opatrunków;
  • pakiety odkażające i dezynfekcyjne;
  • dozownik ze środkiem dezynfekcyjnym;
  • środki ochrony osobistej (fartuchy, maseczki, rękawice);
  • pojemnik z ręcznikami jednorazowego użycia i pojemnik na zużyte ręczniki; pojemniki na zużyte strzykawki i igły oraz pojemniki na zakaźne materiały medyczne;
  • roztwór do wstrzykiwań adrenalinum – w celu zastosowania u pacjenta poddawanego szczepieniu w przypadku wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego;
  • termometr bezdotykowy do pomiaru temperatury ciała pacjenta przed wykonaniem szczepienia;
  • sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu i drukarką, który w czasie przeprowadzania szczepienia nie będzie wykorzystywany do ekspedycji aptecznej.

Więcej na: mgr.farm

Pin It on Pinterest

Share This